Allt du behöver veta inför flytt
Ni förbereder så gott ni kan. Packa ner allt ni kan i flyttlådor, det som inte går ner tar vi hand om. Mjukare saker i sopsäckar som täcken, kuddar. Plocka gärna undan sladdar, nycklar till skåp. Har ni bokat packhjälp så packar vi ner lösöre i flyttkartonger, vi har med oss emballage och packpapper. Använd sunt bondförnuft när ni packar så löser vi resten. Vi kommer göra allt för att er flyttning skall bli så bekväm som möjligt. Vi hoppas på ert förtroende. Mvh Flyttkillarna AB
Flyttkillarna sköter allt bärande ut i lastbilen samt skyddar alla möbler med flyttfiltar under transport. På nya adressen bär vi in och ställer möbler/föremål på plats. Fastpris gäller tjänster och volym som är angivet i Offert. Överskjutande tjänster/volym debiteras som tilläggstjänst. Har ni missat att fylla i tjänst som ni vill ha hjälp med på flyttdagen så löser vi det ändå.
Du får ett fastpris direkt som alltid ses över av flyttkille som jobbat ute på fältet med flytt. Pris kan komma att förändras med rabatt eller en höjning. Alla priser lämnas med reservation för att vi är fullbokade.
Om ni packar lösöre själva använd sunt bondförnuft och skriv på lådans kortsida vad den innehåller. Packa inte lådan helt full den skall gå att lyft och ställa på varandra. Om böcker max 40% om det inte är en mindre boklåda. Mjuka saker typ täcken, kuddar kan ni lägga i sopsäckar. Växter kräver öppen låda, vi kan dock ej garantera växternas välmående på grund av deras känslighet. Sladdar, fjärrkontroller och nycklar till skåp lägg gärna i påse. Tänk på att försäkringen inte täcker lösöre ni packat själva (regel som gäller alla flyttfirmor), gäller så klart om lastbil krockar.
Här ser ni vad som ingår i flyttstädning
Städlista >
Bokningar görs helst via e-post. Vid bokning skickas alltid bekräftelse med villkor. Har ni ej tillgång till E-post går det bra att ringa in bokning.
Lokala flyttningar bokas gärna 2-3 veckor innan flytt och längre flyttningar 4-6 veckor innan. Men helst tidigare för god planering särskilt om samtransport.
Skulle ni behöva hjälp med kort varsel gör vi självklart allt för att hjälpa er med en snabb lösning.
Lokala flyttar påbörjas 08.00 eller 13.00 (om 13.00 kan förseningar förkomma). Har du hiss tid kan vi ändra tid men dock ej mellan 28:e-2:e i månaden.
Privatpersoner betalar alltid med Swish eller kort vid lossning mot kvitto. Företag faktureras 30 dagar. Sedvanlig kreditkontroll görs.
Skall flyttjänster betalas av kommun/socialtjänsten behöver handläggare maila ett godkännande innan bokning. OBS! görs EJ senare eller på flyttdagen.
Om anmärkning/skada uppstår på flyttdagen ändras inte betalningsvillkoren. Skador hanteras av vårt försäkringsbolag. Övriga reklamationer hanteras efter utförd flytt.
Avbokningar senare än 5 dagar efter bekräftad bokning (via e-post) debiteras 25% av totalpris. Avbokning 48 timmar innan flytt debiteras med 100% av flyttkostnaden. Avbokningsavgift erläggs direkt efter avbokning med 7 dagars förfallodatum.
Rut-avdrag dras direkt vid betalning, dessa pengar begär vi sen ut från skatteverket på ert personnummer.
(ej som med ROT som man begär ut på fastighetsbeteckning).
OM rut-avdrag inte godkänns av skatteverket kommer ni debiteras mellanskillanden.
Tulldokument/hantering till Norge/Schweiz kostnad tillkommer.
Tulldokument/hantering från Norge/Schweiz kostnad tillkommer.
Vi samarbetar med KGH Custom Service www.kghcustoms.com
Vill ni lösa tulldokument själva så går det bra. Om ej kompletta handlingar i tullen + 1.000:- + tullkostnad.
Skadeanmälan skall ske senast 1 vecka efter utförd tjänst via e-post. Skadehantering sköts av Trygg Hansa.
Betalningsvillkor sker enligt avtal inga avdrag på flyttdagen. Samma med flyttstädning så vi har möjlighet att åtgärda eventuella brister.
Anmärkningar/reklamationer e-postas till: info@flyttkillarna.se
Villkor vid flyttningar inom Sverige BOHAG 2010 >>
Flyttningar inom norden ALLTRANS 2007 >>
Flyttningar i Europa Unece`s Allmänna villkor för internationell möbelflyttning 1962
Som det står på vår hemsida har vi samarbeten med underleverantör i hela Sverige. Om skada uppstår ställs kravet direkt mot den ni gjort betalningen till. Skicka en kopia till vår E-post: info@flyttkillarna.se